onsdag 17 oktober 2018

Vem är Kocken?

 Kocken, det är jag Jocke. 41 år gammal och har jobbat som just kock i över 20 år.
Mitt mat intresse väcktes som 10-åring då jag studerade min far i köket. Under tonåren var jag med om att laga mat till ett bröllop. Jag utbildade mig som kock på Hotell och restaurang linjen.
Jag har jobbat inom storkök - lagat mat till skolor och vårdboenden, har även jobbat inom olika restauranger, jobbat på Hemköp bakom delikatessen där jag fick lära mig mycket om ostar, kött och skinkor. Nu jobbar jag som lunch kock på en restaurang. Jag har även varit med i "underhållnings"programmet: Matakuten som sändes på tv4 för några år sedan. Kommer ni ihåg vad det programmet handlade om? Såg ni det? Bert Karlsson och tre kockar varav Paul Svensson och Melker Andersson åkte runt i landet skolor för att förbättra skolmaten. Jag fick äran att jobba med Paul Svensson. Det var en underbar erfarenhet och ett mycket härligt gäng att jobba med. Stress då vi jobbade från tidig morgon till ganska sen kväll! Fotografen ( min fru ) lämnades tyvärr ensam med sonen och hemmet och vad allt det innebär. Men nu när vi ser tillbaka så var det en rolig tid.  
Mat har alltid varit min passion här i livet och mina matkritiker är min fru och vår son.

På fritiden umgås jag med min familj, bakar och lagar mat till familjen och bjuder gärna över vänner.
Även om jag är kock så lagar jag enkel mat så som köttfärssås och spagetti eller som på bilden nedanför köttbullar, potatis och sås.
Men det händer att jag slår på stort och bjuder på mera avancerade maträtter.
Vad kan jag mera berätta om mig själv? Inget jag kommer på just nu, men under tidens gång kommer ni få lära känna mig mera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar