onsdag 17 oktober 2018

Vem är fotografen?

 Mitt namn är Anna-Maria och jag är i skrivandets stund 38 år gammal. 
Jag bor ihop med mannen i mitt liv - Kocken. Tillsammans har vi en underbar son som inte vill synas så mycket på internet så därav kommer han kanske inte synas så mycket på bloggen. Vi har även en liten hund, en supersöt liten Yorkshire terrier, 4 år gammal vid namn Baltazar. Han kommer garanterat finnas med på bloggen lite då och då.
Men vem är då jag?
Bra fråga, nästa.
Jag jobbar sedan 17 år tillbaka inom omsorgen, inom kommunen. Men tanken från början var att jobba med barn. Jag hade en dröm redan när jag var liten själv att jag en dag skulle jobba på dagis, som det hette då. Nu heter det ju förskola. Jag läste Barn och fritidsprogrammet på gymnasiet i tre år.
Sista året på gymnasiet så hade vi praktik, jag hamnade på en daglig verksamhet inom LSS och där och då förstod jag att jag aldrig ville jobba på någon förskola.
Jag började som 21-åring att jobba inom LSS - ett jobb jag älskade och fortfarande älskar.
Min min fritid så gillar jag att ligga på soffan med datorn i mitt knä och läsa bloggar - har många favoriter, läsa böcker, pyssla med mina blommor och inreda vårat hem. Umgås gärna med familj och vänner så fort vi hinner. 
Jag har hela mitt liv älskat att fotografera, enda sen den dagen jag hittade min morfars gamla kamera hemma hos mormor. Jag fick aldrig använda den men jag minns där och då att detta skall jag prova på som äldre. Jag är inte utbildad fotograf, så att jag titulerar mig som fotograf här gör jag lite retsamt.  Jag är bara en glad amatör som tränar så gott som varje dag för att lära mig mera, bli bättre på det jag gör och för att hitta min egen stil.
Så ni får stå ut med mina halvdana fotografier, men övning ger färdighet.
Jag vet vad jag gillar, det enkla i varje kort, inte redigerade kort, jag gillar den råa sanningen!
Men visst, jag tycker om att experimentera och leka lite med kort.
Ja, vad kan jag mer skriva?
Ni kommer att få lära känna mig allt efter vägens gång.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar