onsdag 6 februari 2019

När ljuset kom tillbaka....

 När ljuset kom tillbaka, åh så ljuvligt. Solen skiner från klarblå himmel.
Allt det tunga inombords är som bortblåst nu när solen äntligen skiner.
 Och jag var ju givetvis tvungen att plocka fram kameran och fotografera lite.
Fånga ljuset och all underbar snö.
Blev lite gamla tråkiga bilder, direkt på motivet, ointressant egentligen men men, man kan inte få allt här i livet.
 Ugnen brummar i köket, håller på att värma upp pannkakor från gårdagens middag.
Kocken ledsnade på traditionella pannkakor "utan smak" så han hade i lite vanilinpulver.
Jag är dock inte så förtjust i vanilin/vanilj men det blev riktigt gott.
Lite sött bara när man hade sylt till.

 Så vilken minut som helst så skall jag sätta tänderna i denna ljuva sötma. Efter det blir det nog en dusch då jag skall till jobbet sen. Dags för kvälls jobb!

Fast jag hade ju hellre legat hemma på sofflocket och bara varit. Är så trött efter två nätter på soffan med junior. Vi njöt ju till filmerna om Harry Potter igår kväll så det blev en natt till på soffan då vi blev för trötta att plocka undan efter oss.
Men nu är ordningen i soffan återställd.
Ha en underbar fortsatt trevlig och underbar onsdag kära bloggläsare.
// Fotografen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar